/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif

/Files/images/moya_nova/__56.png

/Files/images/moya_nova/906448DE-A099-4540-A8BE-0018F802F4D4.jpg

/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif

/Files/image.gif

ДИТСАДОК


Відомо навіть малюку,
Як добре жити в дитсадку.
Прийшов - вітайся: «Добрий ранок!»
Мий руки і куштуй сніданок.
Немає часу на ниття,


Бо ждуть цікаві заняття:
Музичне, ліпка, малювання,
Ще й порахуємо старанно,
Розучим вірш, розкажем казку.
Спіймати м'ячик? Та будь ласка!
Що ще? На вулицю - гуляти,
В рухливі ігри дружно грати.
Ось «Гуси-гуси», «Коровай»,
«Автомобілі» - обирай.
Обід. Поспати не забув.
Так не помітно день минув!
В. Чикало (За матеріалами дитячого журналу Жирафа–Рафа)

/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif



Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) " Калинка" комбінованого типу працює за п’ятиденним робочим тижнем з 10,5 годинним режимом роботи та черговою групою з 7.00 до 18.00.

Про режим дня сказано багато, але до цих пір не всі батьки розуміють його значення. Намагаючись розважити і потішити дитину раннього віку, часом перевтомлюватися його нервову систему достатком вражень, і замість радості та вдячності отримують капризи, сльози і зниження імунітету. Мало хто піклується про денному сні дитини. З дошкільником займаються раннім навчанням. При виборі меблів і освітлювальних приладів звертають увагу на їх дизайн, але не на розмір і функціональність. В залежності від амбіцій батьків, з чотирьох, і навіть з трьох років малюка щодня саджають і намагаються навчити її читати і писати, примушуючи зберігати невластиву даному віку нерухомість і зорове зосередження. Змушують подовгу сидіти за обіднім столом, дотримуючись «пристойності». А шестирічки майже всі приречені ходити в школу на підготовчі курси, займатися вечорами, відвідувати різні гуртки та секції, не маючи часу для такої необхідної їм ігрової діяльності.

Тому нам необхідним згадати традиції дитячих садків, де режим дня був розроблений у відповідності з віковими особливостями дітей.

1. Необхідність режиму дня

Виховання здорового молодого покоління з гармонійно розвинутими духовними і фізичними силами нерозривно пов'язане з розробкою раціонального режиму дня і гігієнічної регламентацією різних сторін життєдіяльності підростаючого покоління.

Діяльність є основним фактором розвитку організму. Здоров'я зростаючого організму визначається насамперед створенням сприятливих умов для різних видів діяльності в навчально-виховних закладах і вдома, раціональним харчуванням, правильним чергуванням праці та відпочинку, дотриманням правил особистої гігієни, розумної організації дозвілля, попередженням шкідливих звичок. Все це повинно враховуватися при побудові режиму дня. Раціональний режим передбачає відповідність його змісту, організації та побудови певним гігієнічним принципам.

Ці принципи обгрунтовані законами вищої нервової діяльності людини і анатомо-фізіологічними особливостями та психологічними можливостями зростаючого організму.

Привчати дітей виконувати режим дня необхідно з ранніх років, коли найлегше виробляється звичка до організованості і порядку, до систематичної праці і правильному відпочинку з максимальним проведенням його на свіжому повітрі. Робити це необхідно поступово, послідовно і щоденно. У дітей ще щодо слабкі процеси внутрішнього гальмування і мала рухливість нервових процесів. Останнє ускладнює, а іноді робить зовсім неможливим швидкий перехід нервових клітин від стану збудження до стану гальмування.

Така складна для нервової системи дитини перебудова може шкідливо впливати на його здоров'я і працездатність і привести до хронічного перевтоми.

Ці фізіологічні особливості визначають один з гігієнічних принципів побудови правильного режиму дня - суворе його дотримання, неприпустимість частих змін, а також поступовість переходу до нового режиму навчання та виховання.

Зміст режиму та сумарна тривалість всіх режимних моментів (добовий бюджет часу) визначається другим гігієнічним принципом: всі види діяльності і відпочинку повинні враховувати вікові особливості організму. Характер і тривалість різних видів діяльності повинні відповідати функціональним можливостям дитячого організму; відпочинок повинен забезпечувати повне відновлення всіх фізіологічних систем організму.

Основними компонентами режиму є: сон, перебування на відкритому повітрі (прогулянка), навчальна діяльність, ігрова діяльність і відпочинок за власним вибором (вільний час), прийом їжі, особиста гігієна. Зміст і тривалість кожного з компонентів, а також роль їх у певні вікові періоди закономірно змінюються, набуваючи нові характерні риси та особливості.

Режим дня вважається правильним, якщо забезпечує достатній час для виконання всіх необхідних елементів життєдіяльності і високу працездатність на Протягом усього періоду неспання, попереджає розвиток стомлення, підвищує загальну опірність організму. Цим визначається провідна роль режиму в системі заходів профілактики захворювань.

Організація режиму дня і постановка навчально-виховного процесу у всіх типах установ є важливими розділами діяльності медичних працівників, санітарного лікаря з гігієни дітей та підлітків (і його помічника).

Режим дня дітей всіх вікових груп повинен передбачати час для самообслуговування і проведення гігієнічних процедур.

2. Гігієнічна організація сну

Неспання дитини пов'язане з активною діяльністю збудженням нервових клітин під впливом зовнішніх подразників, надходять в кору головного мозку через відповідні: рецептори (око, вухо, шкіра і т.д.). ЦНС дитини раннього та дошкільного віку ще слабка, і під час неспання він легко стомлюється. Для відновлення нормального стану нервових клітин величезне значення має правильно організований і досить тривалий сон, що необхідно враховувати в дитячих установах.

Перед сном не можна рясно годувати дитину, поїти чаєм, кавою, какао, неприйнятні рухливі ігри. Щоб діти швидко засипали і добре спали, рекомендується укладати їх в один і той час. Мова дорослих повинна бути ласкавою, тихою, рухи м'які та спокійні.

3. Гігієнічна організація неспання

При організації неспання дітей необхідно враховувати гігієнічні вимоги. Діти, захоплені цікавою грою, не відчувають стомлення, але неправильно побудовані вила діяльності можуть бути навантаженням для нервової системи дитини і швидко привести до стомлення. Організовуючи діяльність дитини, треба враховувати не тільки вік, але і стан здоров'я, індивідуальні особливості. Важливо добре продумати чергування видів діяльності. Після ігор, що вимагають значного розумового напруження, повинні слідувати рухливі ігри, не пов'язані з великими розумовими зусиллями.

/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif

Одним із важливих компонентів у формуванні фізично та інтелектуально досконалої організованої особистості є режим дня. Щоденно повторюючись, він привчає організм дитини до певного ритму, забезпечує зміну діяльності (ігрової, навчальної, трудової), при цьому оберігає її нервову систему від перевтоми.
В дошкільному навчальному закладі «Калинка» режим гнучкий, достатньо часу відводиться для прогулянок, сну, ігор, занять з обов’язковим чергуванням різних видів діяльності та відпочинку, що відповідає вимогам сьогодення. З дотриманням вимог та врахуванням вікових особливостей дітей двічі на день проводяться прогулянки на свіжому повітрі. Грі, як основному виду діяльності, також відведено чимало часу: до сніданку і після нього, у перервах між заняттями, на денній та вечірній прогулянках.

/Files/images/moya_nova/Режим дня.jpg


Збалансованість процесів життєдіяльності та режим роботи груп ДНЗ відповідає вимогам програми розвитку, навчання та виховання дітей. В організації навчально-виховної роботи переважає ігрова модель провідної діяльності дітей з дотриманням структурних компонентів.

/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif

РАННІЙ ВІК

/Files/images/moya_stornka/5cd34652e924.gif



Режимні моменти Час
Ранкові зустрічі дітей. Ігри, індивідуальне спілкування 7.00 – 8.00
Ранкова гімнастика 8.00 – 8.10
Підготовка до сніданку. Сніданок 8.10 – 8.50
Ігри, підготовка до занять 8.50 – 9.00
Заняття (групові, підгрупові, міні-заняття) 9.00 – 10.00
Підготовка до прогулянки 10.00 – 10.30
Прогулянка, індивідуальна робота 10.30 - 11.30
Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, гігієнічні, водні процедури 11.30 – 12.00
Обід 12.200– 12.30
Підготовка до денного сну 12.30 – 12.50
Сон 12.50 – 15.00
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі
гігієнічні та водні процедури 15.00 – 15.30
Вечеря 15.30 – 15.50
Ігри, спілкування, трудова діяльність, самостійна діяльність,
експериментально-пошукова
діяльність, розваги 15.50 – 16.20
Вечірня прогулянка. Повернення додому 16.20 – 19.00

/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif



МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК

/Files/images/moya_nova/89728092.gif

Режимні моменти . Час. Ранкові зустрічі дітей. Ігри, індивідуальне спілкування 7.00 – 8.05
Ранкова гімнастика 8.05 – 8.20
Підготовка до сніданку. Сніданок 8.20 – 8.50
Ігри, підготовка до занять 8.50 – 9.00
Заняття (групові, підгрупові, міні-заняття) 9.00 – 10.20
Підготовка до прогулянки 10.20 – 10.40
Прогулянка, індивідуальна робота 10.40 - 11.40
Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, гігієнічні, водні процедури 11.40– 12.00
Обід 12.00 – 12.30
Підготовка до денного сну 12.30 – 12.45
Сон 12.45 – 15.10
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі
гігієнічні та водні процедури 15.10 – 15.40
Вечеря 15.40 – 16.00
Ігри, спілкування, трудова діяльність, самостійна діяльність,
експериментально-пошукова
діяльність, розваги 16.00 – 16.40
Вечірня прогулянка. Повернення додому 16.40 – 19.00


/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif

СТАРШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК

/Files/images/moya_nova/0_7bc81_7961d357_L.gif


Режимні моменти Час
Ранкові зустрічі дітей. Ігри, індивідуальне спілкування 7.00 – 8.25
Ранкова гімнастика 8.25 – 8.35
Підготовка до сніданку. Сніданок 8.40 – 8.50
Ігри, підготовка до занять 8.50 – 9.00
Заняття (групові, підгрупові, міні-заняття) 9.00 – 11.00
Підготовка до прогулянки 11.00 – 11.10
Прогулянка, індивідуальна робота 11.10- 12.10
Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, гігієнічні, водні процедури 12.10 – 12.20
Обід 12.20 – 12.50
Підготовка до денного сну 12.50 – 13.00
Сон 13.00 – 15.20
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі
гігієнічні та водні процедури 15.20 – 15.50
Вечеря 15.50 – 16.05
Ігри, спілкування, трудова діяльність, самостійна діяльність,
експериментально-пошукова
діяльність, розваги 16.05 – 16.45
Вечірня прогулянка. Повернення додому 16.45 – 19.00



/Files/images/moya_nova/3dlat.net_25_15_0092_5.gif

/Files/images/obraztsi_izobrajeniy/devochka_i_malchik_elfi.gif/Files/images/anmats-kartinki/billed.gif


РОЗКЛАД ОРГАНІЗОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

/Files/images/anmats-kartinki/daycare_baby_playing_with_toys_hg_clr.gif

У навчально-виховному процесі ДНЗ "Калинка" використовуються різноманітні, цікаві, інтерактивні форми організації дітей:
- спеціально організована навчальна діяльність,
- ігри-заняття,
- самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.),
- індивідуальна робота,
- спостереження, екскурсії, походи,
- свята та розваги, робота гуртків тощо.
Під час складання розкладу занять враховуємо психічне, фізичне, емоційне навантаження на дитину, передбачаємо раціональне чергування видів розумової, рухової, практичної діяльності. Місце проведення занять – вікові групи, спортивна та музична зали, ігрові, спортивні майданчики, тощо. Розклад занять затверджується завідуючою ДНЗ.
Заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.) є основною формою організованої навчальної діяльності дітей в дошкільному закладі. Тривалість заняття для дітей раннього віку - до 10-15 хвилин, молодшого дошкільного віку - від 15 до 20 хвилин (5-6 групових занять на тиждень), старшого дошкільного віку - від 20 до 25 хвилин (7-8 групових занять на тиждень) відповідно вимог чинної програми. Навчальна діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня.

/Files/images/moya_nova/673972102.gif

Кiлькiсть переглядiв: 667

Коментарi